Мы платим долги только тогда, когда хотим влезть в новые.
Я очень трепетно отношусь к Саломее. Не устаю возвращаться к ней мыслями, срослась с ней. Одна лишь простая сцена - сцена разговора Саломеи с Иоканааном - в какой-то момент перевернула все мое естество. В "Саломее" есть весь идеализм европейской культуры, весь ее мистицизм. Вся тоcка по идеальному.
очень много букв

@темы: книги, объекты познания

Комментарии
09.10.2012 в 04:39

¡Nadie espera a la Inquisición Española!
On the other hand, this is an opera that defies staging in several departments. The heroine needs to be a soprano who looks and sounds like a young girl but who has the lungs and stamina of a Valkyrie. She also has to be able to negotiate one of Strauss’s really wonderful bad ideas, the long so-called Dance of the Seven Veils. This is one awful number for a soprano to pull off, and I, quite frankly, have never seen a stage performance in which the physical dancing provides an adequate component to what’s going on in the lavishly scored, sensual, and ultimately frenzied music. Usually we get lots of careful prowling around, most of it both campy and embarrassing, and recent trends seem to demand that we see some bare tits. Several years ago, soprano Maria Ewing bared it all (and no body stocking, either) in Los Angeles. Now every diva wants to get in on the striptease act, or so I am informed by a reliable source who claims it’s the singers themselves, not necessarily the directors, who want Salome to appear naked. And we all, of course, are shocked. Shocked! Gracious me Maud!

раздавить щитами - забавная штука, не встречал раньше
09.10.2012 в 04:49

Мы платим долги только тогда, когда хотим влезть в новые.
Бог на мякине, да, Штраусс - он такой. И в половине случаев Саломею играет какая-то... не Саломея.

Расширенная форма

Редактировать

Подписаться на новые комментарии
Получать уведомления о новых комментариях на E-mail